Veelgestelde vragen: Algemeen

Algemene vragen

Wil je meer weten over algemene vragen zoals of je een afspraak kan maken met ons, wat het verschil is tussen camperreis 'op maat' en een pakketreis, wanneer je de bevestiging of bijvoorbeeld de reisbescheiden ontvangt? 
Q: Kan ik een afspraak maken om een camperreis te bespreken?
A: Het is mogelijk om met een één van onze adviseurs te spreken over je reisplannen. Je kunt hiervoor telefonisch een afspraak maken. Bekijk onze openingstijden en contactgegevens. Veel informatie vind je ook op onze website én in de veelgestelde vragen. Ook kun je een van onze inspiratiedagen bezoeken. Het is helaas niet mogelijk een afspraak te maken wanneer het gaat om een zgn. ‘wegbrengspecial / testdrive/ oneway special.
Q: Kan ik een camper bezichtigen?
A: Travelhome heeft standaard een camper bij het kantoor staan die je kunt komen bekijken om alvast een voorproefje te nemen. De camper die bij ons altijd op kantoor staat is de MH-23-25S van Fraserway, dit model hebben bijna alle verhuurders in Amerika en Canada in hun aanbod. Daarnaast staat de C25 van Cruise America/Cruise Canada ook een groot gedeelte van het jaar bij ons op kantoor. Voor het bezichtigen van de camper maak je een afspraak. Het is helaas niet mogelijk om een proefrit te maken.
Q: Wat zijn inspiratiedagen? En wanneer zijn deze dagen?
A: Tijdens inspirerende korte presentaties vertellen onze medewerkers en een aantal van onze ervaren reizigers je alle ins en outs over onze bestemmingen en over het reizen met een camper. Op de reismarkt vertellen onze reisexperts je alles over onze bestemmingen en ons camperaanbod. Ook laten ervaren reizigers hun fotoboeken zien en staan zij te popelen om hun tips met jou te delen. Natuurlijk zijn er échte huurcampers aanwezig, om van binnen en buiten te bekijken.
Wat zijn de mooiste campings in West-Amerika? Waar in Canada kun je het beste beren spotten? Welke wandelingen zijn de moeite waard? Antwoorden hierop kun je verwachten tijdens de inspiratiedagen. Wanneer deze dagen zijn, kun je vinden op onze evenementenpagina.
Q: Wat is het verschil tussen een reis 'op maat' en een pakketreis? Kunnen we hiervan afwijken?
A: Het grootste verschil tussen een reis ‘op maat’ en een pakketreis zit hem in de vertrekdata, reisduur en locaties. Op onze website vind je standaard veel verschillende pakketreizen deze hebben vaste vertrekdata, reisduur en ophaal- en inleverlocaties. Bij elke pakketreis vind je in de voorwaarden terug of verlenging mogelijk is, inkorten van een pakketreis is in de meeste gevallen ook mogelijk. Tevens kun je een pakketreis ook vaak uitbreiden met een stopover in bijvoorbeeld New York of Toronto. Wanneer je geen pakketreis vindt die bij je wensen aansluit of we hebben geen pakketreis naar jouw reisbestemming, kun je het beste je wensen doorsturen via een offerteformulier.
Q: Kan ik ook alleen een camper bij jullie boeken?
A: Ja, dat kan zeker. Daarvoor kun je het beste gebruikmaken van onze handige camperwizard
Q: Heeft Travelhome nog meer vestigingen dan alleen Geldrop?
A: Travelhome heeft één vestiging. Bekijk de adresgegevens én routebeschrijving.
Q: Hoe maak ik een reservering/boeking?
A: Een reservering van een reisvoorstel kun je uitsluitend online doen via de pagina waar je jouw reisvoorstel kunt inzien. Hier staat een knop ‘Reserveer dit reisvoorstel’. Door alle stappen door te lopen maak je uiteindelijk een definitieve boeking.
Q: Is mijn boeking definitief?
A: Ja, wanneer je op definitieve boeking hebt geklikt is het een definitieve boeking. Wanneer wij deze hebben ontvangen, gaan we de gekozen reisonderdelen aanvragen. Mocht bijvoorbeeld een vluchttarief of gekozen campertype niet meer beschikbaar zijn, nemen wij altijd contact met je op om de alternatieven te bespreken.
Q: Wanneer krijg ik de bevestiging?
A: Je ontvangt na boeking op de eerstvolgende werkdag een ontvangstbevestiging. Hierin staat meer informatie over het vervolg van de boeking. Daarna wanneer alle reisonderdelen voor je geboekt staan, ontvang je een reserveringsbevestiging. 
Q: Wanneer krijg ik de factuur?
A: De factuur volgt direct na de reserveringsbevestiging, wanneer alle reisonderdelen zijn geboekt en gecontroleerd.
Q: Hoe kan ik betalen? En wanneer moet ik dit precies doen?
A: Betalingen kunnen uitsluitend per bank betaald worden. Contante betalingen, betalingen via PayPal en betalingen per creditcard kunnen helaas niet geaccepteerd worden. Op de factuur maar ook op je persoonlijke pagina staat de vervaldatum waarop de reis betaald moet zijn. Via de persoonlijke pagina kun je via iDeal of Bancontact betalen. 
Q: Is mijn betaling goed ontvangen?
A: Via de persoonlijke pagina welke je van ons ontvangen hebt bij de factuur kun je meer informatie over de betalingen terugvinden. Je ontvangt van ons geen bevestiging van betaling.
Q: Wanneer kan ik mijn reisbescheiden verwachten?
A:  De reisbescheiden zullen circa twee tot vier weken voor vertrek verzonden worden, (na ontvangst van de volledige betaling). Wanneer je een volledige reis bij ons geboekt hebt, ontvang je deze informatie per post. Wanneer je enkel camperhuur bij ons hebt geboekt, ontvang je het campervoucher per e-mail.
Q: Als ik nog iets wil wijzigen of toevoegen aan mijn boeking? Kan dat dan zomaar?
A: Wijzigingen of toevoegingen aan een bestaande reservering kan in overleg met een van onze reisexperts geregeld worden. Hiervoor worden wijzigingskosten c.q. administratiekosten in rekening gebracht. Tevens de eventuele extra kosten vanuit de leveranciers.
Q: Wat moet ik doen als ik de reis moet annuleren?
A: Wij hebben te allen tijde een schriftelijke annulering nodig. Je stuurt dit per e-mail naar met vermelding van je boekingsnummer. Uiteraard kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen, maar wij hebben voor een annulering dit schriftelijk nodig.
Q: Ik heb schade gereden tijdens de camperreis, wat nu?
A: Wanneer je gekozen hebt voor de No Risk camperverzekering van ANWB Verzekeren is het mogelijk om de gemaakte kosten te claimen bij ANWB Verzekeren. Meer informatie over het indienen van deze schade tref je aan in het schadeformulier.
Travelhome is lid van de ANVR Travelhome is lid van het calamiteitenfonds Travelhome is officieel IATA agent Travelhome is lid van SGR Travelhome is lid van SGRZ