Voorwaarden van Cheapa Campa Australië

Hier vind je de algemene- en verzekeringsvoorwaarden van de verhuurder Cheapa Campa. Deze voorwaarden zijn geldig voor reizen van 1 april 2019 tot en met 31 maart 2020.

Let erop dat je de voorwaarden goed doorleest zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Een schriftelijk exemplaar van de volledige voorwaarden kun je opvragen via .

Let op: ter plaatste teken je een huurcontract bij de camperverhuurder. De voorwaarden in dit contract zijn bindend en kunnen afwijken van hetgeen hier is weergegeven.

Feestdagen

Op de volgende feestdagen zijn de verhuurstations van deze verhuurder gesloten. Het is niet mogelijk de camper op deze dagen op te halen of in te leveren, of een afspraak te maken voor mogelijk onderhoud.

  • 19-04-2019
  • 25-12-2019
  • 01-01-2020

Het ophalen en inleveren van de camper

Je hoeft bij deze verhuurder niet vooraf telefonisch contact op te nemen om een ophaal afspraak te maken. Let op, het kan zijn dat je bij het ophalen van de camper niet direct aan de beurt bent, vooral in het hoogseizoen kan er een wachttijd zijn. Dit is helaas niet te voorkomen. Mocht je door onvoorziene omstandigheden niet in staat zijn om jouw camper binnen bovenstaande tijden op te halen dan word je verzocht om contact op te nemen met de verhuurder.

Het inleveren van de camper dient plaats te vinden tijdens openingsuren. Lever je de camper in buiten bovenstaande tijden dan riskeer je een boete.

Vervoer van en naar het verhuurstation

Je haalt jouw camper op bij het verhuurstation, deze wordt niet naar jouw hotel of naar de luchthaven gebracht. Bij het verhuurstation inspecteer je de camper, krijg je instructies of een video te zien en vul je alle benodigde formulieren in. Nadat je alle formaliteiten hebt doorlopen kun je met jouw camper op pad gaan.

Het vervoer van en naar het verhuurstation is in dit geval niet inbegrepen. Je dient op eigen gelegenheid naar het verhuurstation te komen.

De minimum huurperiode van een camper

De minimale huurperiode van de camper is 5 dagen. Je kunt de camper dus niet voor een kortere periode huren.

De minimale huurperiode van de camper is 10 dagen wanneer je de camper ophaalt in de periode van 19 december 2019 tot 1 januari 2020.

Voor het ophalen van de camper rond belangrijke feestdagen en/of evenementen zoals Bathurst Motor racing en dergelijke, kunnen afwijkende minimum huurperiodes van toepassing zijn.

Minimum aantal dagen huur voor enkele reizen:

ADL = Adelaide
ASP = Alice Springs
BNE = Brisbane
BME = Broome
CNS = Cairns
DRW = Darwin
MEL = Melbourne
PER = Perth
SYD = Sydney

ADL
7 ASP
7 14 BNE
21 21 21 BME
14 14 7 21 CNS
14 7 14 14 14 DRW
7 7 7 21 14 14 MEL
14 21 21 14 21 21 14 PER
7 14 7 21 14 21 7 21 SYD

De maximale huurperiode van de camper

Deze verhuurder heeft geen maximale huurperiode.

Lokale extra diensten en/of servicepakketten

Verhuurders kunnen ter plaatse soms extra diensten of servicepakketten aanbieden, met als oogpunt peace of mind om de reiziger te ontlasten. Deze pakketten worden uitsluitend ter plaatse aangeboden door de verhuurder zelf. Camper.nl is niet op de hoogte van de inhoud en de kosten van dit soort lokale pakketten. Door de verschillende varianten is het helaas niet mogelijk een eenduidig advies te geven welke pakketten wel of niet af te sluiten.

Deze pakketten kunnen bestaan uit extra schoonmaakservice, sleepkosten, jumpstart, vergoeding van kosten als je jezelf buitensluit, het legen van water/afvaltanks of brandstof en propaan e.d. Ook aanvullende verzekeringen om het eigen risico te verlagen of uitgesloten schades, als banden, ruiten, e.d. te dekken worden soms aangeboden.

Het al dan niet afsluiten van een dergelijk pakket is altijd optioneel en absoluut géén verplichting. Soms kan het servicepakket enigszins dwingend aangeboden worden door de medewerkers ter plaatse. Voor normaal gebruik heb je deze aanvullende pakketten niet nodig en is hetgeen overeen gekomen is bij de boeking voldoende. Op jouw boekingsbevestiging en bij de verhuurdersinformatie op deze website staat duidelijk omschreven wat voor je afgesloten is en wat nog exclusief is. Of je uiteindelijk gebruik maakt van lokaal aangeboden diensten is geheel je eigen keuze.

Claims met betrekking op deze pakketten kunnen door ons niet in behandeling worden genomen.

Informatie over tolwegen

In bepaalde gebieden in Australië zul je tolwegen tegenkomen. Inmiddels worden meer en meer tolwegen 100% elektronisch. Dit houdt in dat je bij de toll plazas geen medewerkers meer zult zien, maar dat alles elektronisch verloopt.

Wil je gebruik maken van deze tolwegen dan zul je moeten beschikken over een Toll Road travel pass. Hier vind je meer informatie over deze tolwegen en het verkrijgen van deze passen per gebied.

Zorg dat je goed geïnformeerd de weg op gaat. Vraag bij het ophalen van jouw camper naar de wegen die voor jouw route van belang zijn en de mogelijkheden om eventueel tolwegen te mijden.

Klachten

Mocht het zo zijn dat je een klacht hebt over jouw camper of over de verhuurder dan dien je dit ter plaatse kenbaar te maken. Dit stelt de verhuurder in staat direct het probleem op te lossen. Mocht je ter plaatse jouw klacht niet kenbaar maken dan is het erg lastig deze na terugkomst nog gehonoreerd te krijgen.

Travelhome is lid van de ANVR Travelhome is lid van het calamiteitenfonds Travelhome is officieel IATA agent Travelhome is lid van SGR Travelhome is lid van SGRZ