Voorwaarden van Britz

Hieronder vindt u de belangrijkste voorwaarden van de verhuurder Britz. Deze voorwaarden zijn geldig voor reizen van 1 april 2018 tot en met 31 maart 2019.

Voor de volledige voorwaarden van de verhuurder klikt u hier. Let erop dat u de voorwaarden goed doorleest zodat u niet voor verrassingen komt te staan. Een schriftelijk exemplaar van de volledige voorwaarden kunt u opvragen via .

Let op: ter plaatste tekent u een huurcontract bij de camperverhuurder. De voorwaarden in dit contract zijn bindend en kunnen afwijken van hetgeen hier is weergegeven.

Openingstijden

De verhuurstations van deze verhuurder zijn geopend van maandag tot en met zondag van 08.00 uur tot 16.30 uur.

Feestdagen

Op de volgende feestdagen zijn de verhuurstations van deze verhuurder gesloten. Het is niet mogelijk de camper op deze dagen op te halen of in te leveren, of een afspraak te maken voor mogelijk onderhoud.

  • 25-12-2018

Op de volgende feestdagen kunt u de camper wel ophalen of inleveren tegen een toeslag:

  • 02-04-2018
  • 25-04-2018
  • 04-06-2018
  • 22-10-2018
  • 26-12-2018
  • 01-01-2019
  • 02-01-2019
  • 06-02-2019

Op welke tijden kunt u uw camper ophalen?

Het ophalen van de camper is mogelijk binnen de openingstijden van de verhuurstations, uiterlijk 16:00 uur.
Ophalen buiten openingstijden is niet mogelijk. Voor het bespreken van een ophaaltijd maakt u telefonisch een afspraak met de verhuurder. Het telefoonnummer van de verhuurder ontvangt u enkele weken voor vertrek bij uw reispapieren. Let op, het kan zijn dat u bij het ophalen van de camper niet direct aan de beurt bent, vooral in het hoogseizoen kan er een wachttijd zijn. Dit is helaas niet te voorkomen, door met alle klanten een tijdstip af te spreken proberen zij dit echter zoveel mogelijk te beperken. Het kan zijn dat een verhuurder aangeeft dat het maken van een afspraak niet mogelijk / niet nodig is.

Op welke tijden kunt u uw camper inleveren?

Het inleveren van de camper dient plaats te vinden binnen de openingstijden van de verhuurstations, uiterlijk 16:00 uur.
Levert u de camper in buiten de openingstijden dan riskeert u een boete.

Vervoer van en naar het verhuurstation

U haalt uw camper op bij het verhuurstation. Deze wordt niet naar uw hotel of naar de luchthaven gebracht. Bij het verhuurstation inspecteert u de camper, krijgt u een instructie of video te zien en vult u alle benodigde formulieren in. Nadat u alle formaliteiten hebt doorlopen kunt u dan met uw camper op pad.

Voor het vervoer van en naar het verhuurstation geldt bij deze verhuurder dat dit wel is inbegrepen. De verhuurder haalt u op bij en brengt u terug naar de luchthaven.

De minimum huurperiode van een camper

1. Het minimum aantal dagen dat u de camper moet huren is 5 dagen.

2. Wanneer uw camperhuur geheel of gedeeltelijk valt in de periode 20 december tot en met 10 januari dan geldt een minimum huurperiode van 10 dagen.

3. Wanneer u de camper ophaalt op het Noordereiland en inlevert op het Zuidereiland en de camper ophaalt in de periode oktober t/m maart, geldt een minimale huurperiode van 10 dagen.

De maximale huurperiode van een camper

Deze verhuurder heeft geen maximale huurperiode.

Benodigde rijbewijs en leeftijdeisen bij het huren van een camper

Om de camper te besturen dient u 21 jaar of ouder te zijn.
Alle bestuurders dienen in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs en een internationaal rijbewijs. Een internationaal rijbewijs is een vertaling van uw Nederlandse rijbewijs. U kunt een internationaal rijbewijs laten aanmaken bij een ANWB-winkel.

Borg, creditcardbetalingen en koersen

Bij het ophalen van de camper wordt een borg in rekening gebracht.

De borg bedraagt $5000 indien u het standaard tarief heeft geboekt bij de HiTop en Voyager.
De borg bedraagt $7500 indien u het standaard tarief heeft geboekt bij alle andere campertypes.
De borg bedraagt $0 indien u de Liability Reduction Option of het Britz Inclusive Pack heeft bijgeboekt.

Let op: deze borg geldt ook indien u de Unigarant No Risk campererzekering heeft afgesloten.

Tevens wordt er een administratietoeslag gerekend vanwege betaling per creditcard.

Betaling van de borg is uitsluitend mogelijk per creditcard (enkel Visa, Mastercard en American Express). Het kan zijn dat het bedrag daadwerkelijk van uw rekening af wordt geschreven, soms wordt het bedrag uitsluitend 'bevroren'. De verhuurder bepaalt dit en Travelhome heeft hierop geen invloed. Zorg ervoor dat de limiet van uw creditcard toereikend is en verhoog eventueel tijdelijk de limiet van uw creditcard bij uw bank.
Brengt u de camper zonder schade terug dan wordt de borg aan u teruggestort. Het kan enkele dagen tot weken duren voordat u het bedrag weer daadwerkelijk op uw rekening heeft staan, dit verschilt per creditcardmaatschappij.

Let op! Bij iedere schademelding zal de verhuurder opnieuw dit volledige bedrag incasseren van uw creditcard. Controleer uw limiet; deze dient dus te allen tijde toereikend te zijn.

Eventuele boetes voor verkeersovertredingen of niet betaalde tolgelden zullen, met verhoging van administratieve kosten, via uw creditcard geïncasseerd worden.

Betalingen per creditcard kunnen kosten met zich meebrengen. Voor betalingen per creditcard kan de camperverhuurder een toeslag rekenen. Deze toeslag varieert per verhuurder en ligt in de regel tussen de 2% en 4,6% van het totaalbedrag. Deze kosten worden niet gerestitueerd.

Gedurende uw huurperiode kan de koers fluctueren. Het kan voorkomen dat er koersverschil in uw voor- of nadeel ontstaat. Eventuele koersverschillen worden niet gecompenseerd.

Eigen risico

Met de verzekering die in de standaard huurprijs inbegrepen is heeft u een eigen risico van $5000,- per gebeurtenis bij de Hitop en de Voyager.
Met de verzekering die in de standaard huurprijs inbegrepen is heeft u een eigen risico van $7500,- per gebeurtenis bij alle andere campertypes.
Wanneer u een verzekering Liabilty Reduction Option of het Britz Inclusive Pack heeft gekozen, bedraagt het eigen risico $0,-. per gebeurtenis.

Kijk voor regels en uitzonderingen op de verzekeringpagina van de verhuurder.

Travelhome biedt de mogelijkheid om een Unigarant No Risk campererzekering af te sluiten, hiermee kunt u het eigen risico verzekeren evenals enkele schades die door de verhuurder niet gedekt zijn. Bekijk hier de verzekeringsvoorwaarden en premies van de Unigarant camperverzekering en de verschillen tussen alle mogelijke verzekeringsopties.

Beperkende voorwaarden

Er zijn een aantal regels die de verhuurder stelt bij het huren van een camper.

  • Het is niet toegestaan huisdieren mee te nemen in de camper, m.u.v. servicehonden.
  • Roken in de campers is niet toegestaan.
  • Rijden op onverharde en slecht begaanbare wegen is niet toegestaan.
  • Het is niet toegestaan om te rijden op de volgende wegen: Skippers Road (Queenstown), Ball Hut Road (Mt. Cook), ten noorden van Colville Township (Coromandel Peninsula), Crown Range Road (Queenstown), Ninety Mile Beach (Northland), alle toegangswegen tot skigebieden ( van 1 juni tot 31 oktober).

Informatie over tolwegen

Nieuw-Zeeland beschikt over tolwegen. Hier kunt u wellicht in sommige gevallen alleen elektronisch betalen. Dit houdt in dat u bij de toll plazas geen medewerkers meer zult zien, maar dat de betaling middels credit card dient te geschieden.

Voor meer informatie over deze tolweg(en) kunt u terecht op de volgende website:

Nieuw-Zeeland: http://www.tollroad.govt.nz/About/Tourist

Zorg dat u goed geïnformeerd de weg op gaat. Vraag bij het ophalen van uw camper naar de wegen die voor uw route van belang zijn en de mogelijkheden om eventueel tolwegen te mijden. Bij het niet juist voldoen van tolgelden (of andere verkeersovertredingen) kan de verhuurder voor de afwikkeling hiervan administratiekosten in rekening brengen. Dit kan oplopen tot 60$ per gebeurtenis. Voor de volledige voorwaarden van de verhuurder klikt u bovenaan de pagina.

Klachten

Mocht het zo zijn dat u een klacht heeft over uw camper of over de verhuurder dan dient u dit ter plaatse kenbaar te maken. Dit stelt de verhuurder in staat direct het probleem op te lossen. Mocht u ter plaatse uw klacht niet kenbaar maken dan is het erg lastig deze na terugkomst nog gehonoreerd te krijgen.

Travelhome is lid van de ANVR Travelhome is lid van het calamiteitenfonds Travelhome is officieel IATA agent Travelhome is lid van SGR